28. juni 2007

Bakken!!

Nu jeg er i gang ved pcen, finder jeg lige et billede af mit allerførste store broderi!!

I 10. klasse var jeg i praktik på Skals Håndarbejdsskole- egentlig ikke noget de sådan gjorde, men.. Jeg var jo fra byen, og min far lige startet som "træmand"..

Normalt ville man nok ha sat en pige på 15 år til et mindre projekt, og jeg havde vitterligt aldri broderet andet end korssting før, men frk. Gaardsdal mente de nye bakker skulle afprøves på mig- bakkemandens datter :-)

Bakken er min fars prøve faktisk, men den skulle jeg bruge mente frk, og egentlig er jeg glad for det i dag, for min far prøvede af træ fra min bedstes gamle kældertrappe.. Og derfor er jeg speciel glad for den i dag, hvor det er 19 år siden min elskede bedste døde fra mig!!

Er det ikke flot broderi, eftersom jeg aldrig havde broderet før??
Det er hvad man kalder sammentrækssyning

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du var da vildt dygtig!!!
Ja, det er du stadig- fine brugsting du har syet- skønne klemmer.

Jane sagde ...

Det er simpelthen så smukt, og en sød historie. jeg kan godt forstå du er glad for den.
Kh Jane

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

jo, det er bare så flot, så skalsk.....og ihhh, hvor jeg dog savner tiden både på håndarbejdsskolen og seminariet, når jeg ser din flotte bakke og fotos fra udstillingen.....suk! der var engang.

jeg håber du får ordnet din summen i dine fingre...... du er så fingernem med dem.

kærligste hilsner fra
malle

Powered By Blogger

Etiketter

Hvad jeg har gang i

Færdige projekter

I am knitting daily

ru knitting daily?">